Tässä tää mun oma kengurukassi on nyt sitten iha valmiina. Äsken kuvasin sen tuossa pihan pirttipöydällä, mutta aika tummat taustat tuli, mutta ei kai se menoa haittaa. Tässä mun lempparikassi:

749959.jpg

EDIT// Yritän tehdä parannuksen tänne blogiini... Tajusin juuri ettei mulla ole ikinä kommenttia valmistuneen työn langankulutuksesta. Tarvii siis ostaa kunnon vaaka. Siihen asti menee käsituntumalla. Tähän kengurukassiin meni noin 2/3 hahtuvakiekosta. Että noin 100g, suunnilleen siis. Kympin puikot, i-cordin tein 5mm sukkapuikoilla, mutta 4 silmukalla (=ohjeessa oli 3 silmukkaa). Huovutin ensin kassin 40 asteessa, mutta ei mun mielestä huovuttunut tarpeeksi ja vetäsin vielä 60 asteeseen. Sitten tuli hyvä. Niin ja kassin kokoakin joku kyseli. Mittailin juuri, että n. 30x30cm. Tulipa ihan sopiva mun "tarpeeseen". Ja tämähän oli sitä Pirtin kehräämön hahtuvaa. Taidan laittaa kohta uutta tilausta sinne ja Tallinnaankin ois ihana lähteä lankoja hamstraamaan!

 

Eilen illalla sain älynväläyksen, että tehdäänpä lopusta Jengasta pipo. Muistinkin nähneeni jossain mallin ja se löytyikin aika nopeasti Novitan talvi 2006 lehdestä, malli 69. Kasin koukulla virkkasin, eikä siihen kauaa kulunut. Tosin tää taitaa etsiä muualta kodin, itselle haluan petroolin värisen. Tässä pipon vieressä on mun uudet puutarhajalkineet. Mies ne tuossa äsken tekaisi vanhoista saappaista. Pinkki on pop!!!

749958.jpg

Nää pikkutyöt on niin kivoja, kun saa äkkiä valmiiksi. Nytpä lähden harjoittelemaan pikasniikkereiden tekoa. Heippa tältä päivältä.